Julkalender - Lucka 16


Idag tänkte jag hjälpa till med lite julklappsrim!

Jag börjar med några exempel för typiska julklappar

Tofflor
När du är trött, vill vila och bara ta det lungt.
Sätt då dessa på kroppens värmepunkt.

Ljus
Om du inte noga på detta ser, så kan huset brinna ner.

Godis
Hoppas det skall smaka
När det suger vid kvällsvaka
Smaken är det rätta
Och kanske lusten den kan mätta

Kamera
Nu kan du med ett enkelt klick
bevara minnesvärda ögonblick.

Film
Denna klapp är inte en slips.
titta, lyssna, ät ett chips

Ring
En liten skimrande sak till gåva
som går hela varvet runt, kan jag lova.

Och om du har svårt att hitta på ett rim? Skriv en kommentar så kommer jag på ett superduperrim!



Kommentarer
Postat av: AliciaWilking

Jag hittade en otroligt bra sida i förrgår.

Man behöver bara registrera sig, sätta in en banner i sin blogg och sedan få andra bloggare att klicka på din länk och registrera sig.

Du tjänar 100 kronor för varje värvning och det fungerar verkligen ;)



länken hittar du i mitt inlägg:

http://wilking.blogg.se/2011/december/100-kronor-per-person-man-varvar-sa-inskriv.html

2011-12-16 @ 12:53:31
URL: http://wilking.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida:

SKRIV!

Trackback