Sälen

Hej!
Jag kom ju hem igår från en hel vecka med Moa i sälen som ni säkert inte har missat ;).
På söndagen när vi kom dit så packade vi upp och sen satt vi i stugan som var jätte mysig
däremot kom jag på nu att jag glömde ta kort på den :(.På måndagen så åkte vi till tandådalen
och köpte ett 5-dagars liftkort för hela sälen, så vi åkte i tandådalen på förmiddagen sen på
eftermiddagen åkte vi till lindvallen och det var där vi bodde :).
Men när vi kom upp i backen så vart jag så besviken så det inte är sant, asså det var stora fläckar
utan snö överallt och snön var jätte slaskig.Och då hade vi ju redan köpt liftkort för 5
dagar! Så på kvällen försökte vi gå och lämna tillbaks dom men det fick man inte, fatta hur arga
vi blev! Och på tisdagen regnade det så vi åkte och bowlade istället och det var grymt kul!
Sen på kvällen åkte vi till skilodge där tog jag och Moa en jätte god drink! Sen på natten snöade det
så det var helt perfekta backar på onsdagen! Och vi åkte i skogen där ingen hade åkt på
snön än och gjorde våra egna spår asså det var skitkul! Och på kvällen tror jag vi åkte till skilodge
igen.På torsdagen så vara backarna ganska bra och på kvällen tror jag vi bara satt i stugan.Och
på fredagan var vi på bröllop i backen! Det var jätte kul.Men då var inte backarna så jätte bra
men det gjorde inte så mycket för det var sista dagen på skidor och det var hur fint väder som helst.
Och på kvällen åt vi på lammet & grisen och det var hur gott som helst! Och den kvällen var nog
den bäste för vi hade så kul!! Haha jag och Moa vek flygplan av några kvitton jag hade i
plånboken och så skulle vi visa dom för Moas pappa och då såg en av servitörerna men vi kastade
dom ut i resturangen och efter ett tag kommer han tillbaks med Moas flygplan och säger
- Jag tror du tappade något
Och han blev jätte sur och efter ett tag kommer han med mitt och säger samma sak men
sen kastar Moa sitt igen och då kommer han igen och säger det då säger jag
Jag- Å tack jag undrade precis vart det tog vägen!
Moa- Fy på dig planis!
Haha ni skulle sett hans min!
Men sen började vi ta massa roliga bilder och vi var så flummiga så det går inte att beskriva!
Sen kollade vi lite på madagaskar och la vårt märke (pink ponny) i lekrummet.
Och när vi skulle gå hem så ville vi gå på Harrys men det fick vi inte :(.Och vi gick först hem en liten bit
och då gjorde jag en mobilblogg men den kom aldrig upp :( men sen kom Moas pappa och lillayster
förbi i en taxi så jag och Moa satte oss i sättena i bagageluckan!
På lördagen packade vi lite och satt i stugan hela dagen och bara slappa.Vi kollade på 2 Harry Potter
filmer 5 & 6.Och igår åkte vi ju hem!
Juste glömde säga att några dagar basta vi och bastun var jätte mysig, för det fanns ett litet fönster
så man så ut (jätte fin utsikt) och så var det en dörr ut så man kunde gå ut och rulllade sig i snön.
Sen ska jag också säga att jag och Moa var lite gangsters ( pink ponny, vårt kriminella gäng)
och åkte snögubbeborg trots att den var avstängd!




















Sen var vi lite udda och och åkte runt ett helt varv med sittliften så vi åkte ner i den det var skit kul!:)


På lammet & grisen ;).









Haha jag ligger under alla dom där täckena och Emma sitter på mig ;D.

 


Kommentarer



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida:

SKRIV!

Trackback